نقش سئو در وب سايت را ميتوان مهمترين ركن در بازاريابي ديجيتال دانست امروز با وجود ويروس كرونا بيشتر كسب كارها بر روي وب سايت خود سرمايه گذاري ميكنند تا در صدر نتايج قرار گيرند در حال حاضر بيش از 80 درصد كاربران از طريق موتورهاي جستجو به وب سايت ها هدايت ميشوند.
اگر بخواهيم بطور عاميانه تر مفهوم سئو را براي شما ذكر كنيم بايد بگوييم سئو يعني اگر كاربري در هرجاي دنيا كلمه اي را راجب كسب كار شما در موتورهاي جستجو سرچ كرد سايت شما در نتايج اول نشان داده شود كه اين خود باعث افزايش فروش و مطرح شدن برندينگ شما ميشود.
مهم تر از آوردن سايت با كلمه دلخواه به صفحه اول نگه داشتن در صدر نتايج است آن است.اگر بخواهيد سايت خود را براي سال هاي متمادي نگه داريد مستلزم رعايت نكاتي است كه اگر آن هارا رعايت نكنيد سايت شما براي مدت محدودي در صدر نتايج ميماند و بعد از آن سايت شما يا به صفحه دوم مي آيد و يا پنالتي ميشود كه در ادامه بيشتر براي شما توضيح ميدهم.
چطور جايگاه سايت خود را حفظ كنيم؟
موتورهاي جستجوگر گوگل روز به روز در حال پيشرفته شدن هستند اول از همه چيز سئو كار بايد به دانش روز سئو مسلط باشه و خودش رو با آپديت هاي جديد گوگل تطبيق بده.
گوگل براي رتبه بندي سايت ها سه الگوريتم به نام هاي (الگوريتم پاندا،پنگوئن،مرغ مگس خوار) دارد و در كنار آن ها 200 فاكتور براي رتبه بندي سايت ها در نظر گرفته است كه اگر سئو كار آن ها را رعايت كند سايت براي مدت طولاني در صدر نتايج باقي ميماند.
يكي از مهم ترين اين فاكتور ها لينك هاي داخلي و خارجي سايت ميباشد كه اگر درست انجام شود نتايج خوبي به دنبال دارد كه در ادامه شما را با آن ها آشنا ميكنيم:
لينك هاي داخلي
لينك داخلي نقش سئو در وب سايت شمارا دارد يعني پيوندي از يك صفحه در وب سايت شما به صفحه ديگري در وب سايت شما است. هم كاربران و هم موتورهاي جستجو از پيوندها براي يافتن محتوا در وب سايت شما استفاده مي كنند.
كاربران شما براي پيمايش در سايت شما و يافتن محتوايي كه مي خواهند پيدا كنند از لينك هاي داخلي استفاده مي كنند. موتورهاي جستجو از پيوندها براي پيمايش در سايت شما نيز استفاده مي كنند.

لينك هاي داخلي
لينك هاي خارجي
لينك هاي هستند كه به هر دامنه ديگري به غير از دامنه اي كه پيوند در آن وجود دارد (هدف) اشاره مي كنند. به تعبير مبتدي يعني ، اگر وب سايت ديگري به شما ليمك دهد ، اين يك پيوند خارجي به سايت شما محسوب مي شود. به همين ترتيب ، اگر به وب سايت ديگري پيوند برقرار كنيد ، اين نيز يك پيوند خارجي محسوب مي شود.

لينك خارجي
انواع روش هاي سئو
در دنيايي سئو سه سبك وجود دارد كه هر كدام از آن ها مزايا و معايب خود را دارند كه در ادامه شما را با آن ها آشنا ميكنيم:
كلاه سفيد(what hat seo)
كلاه خاكستري(Gray hot seo)
الگوريتم پنگوئن
پنگوئن الگوريتم رتبه بندي گوگل است كه براي اولين بار در سال 2012ساخته شد. در آن زمان ، انتشار به روزرساني اثرات زيادي روي بسياري از وب سايت ها داشت. گوگل قصد دارد اين به روزرساني را براي مبارزه با اسپم وب انجام دهد.رعايت كردن آن نقش سئو در وب سايت شما را افزايش ميدهد.
به روزرساني پنگوئن عمدتا عليه اسپم وب با هدف بهينه سازي نتايج جستجو براي كاربران است. اين بهبود با محتواي با كيفيت بالاتر باعث بهبود عملكرد فني وب سايت ها شد.
الگوريتم مرغ مگس خوار
در گذشته وقتي كلمه را در موتورهاي جستجو سرچ ميكردي ده ها سايت و عكس هاي بي كيفيت به صدر نتايح مي آمدند و ساعت ها پس از جستجو چيز بدربخوري پيدا نميكردي و سردرگم ميشديم.
سياست اين وب سايت ها به گونه اي بود كه با لينك هاي اسپم و كلمات كليدي فله اي به نتايج اول ميرسيدند گوگل هم تصميم گرفت اين الگوريتم هوشمند را طراحي كند تا ديگر كسي نتواند با اين كار ها به صفحه اول بياييد.
۲۲:۴۸
- ۹ بازديد
- ۰ نظر