نقش سئو در وب‌سايت

طراحي تخصصي انواع وب سايت هاي فروشگاهي،شركتي،خبري و .....

دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

نقش سئو در وب‌سايت

نقش سئو در وب سايت را ميتوان مهمترين ركن در بازاريابي ديجيتال دانست امروز با وجود ويروس كرونا بيشتر كسب كارها بر روي وب سايت  خود سرمايه گذاري ميكنند تا در صدر نتايج قرار گيرند در حال حاضر بيش از 80 درصد كاربران از طريق موتورهاي جستجو به وب سايت ها هدايت ميشوند.

اگر بخواهيم بطور عاميانه تر مفهوم سئو را براي شما ذكر كنيم بايد بگوييم سئو يعني اگر كاربري در هرجاي دنيا كلمه اي را راجب كسب كار شما در موتورهاي جستجو سرچ كرد سايت شما در نتايج اول نشان داده شود كه اين خود باعث افزايش فروش و مطرح شدن برندينگ شما ميشود.

مهم تر از آوردن سايت با كلمه دلخواه به صفحه اول نگه داشتن در صدر نتايج است آن است.اگر بخواهيد سايت خود را  براي سال هاي متمادي نگه داريد مستلزم رعايت نكاتي است كه اگر آن هارا رعايت نكنيد سايت شما براي مدت محدودي در صدر نتايج ميماند و بعد از آن سايت شما يا به صفحه دوم مي آيد و يا پنالتي ميشود كه در ادامه بيشتر براي شما توضيح ميدهم.

 

چطور جايگاه سايت خود را حفظ كنيم؟

موتورهاي جستجوگر گوگل روز به روز در حال پيشرفته شدن هستند اول از همه چيز سئو كار بايد به دانش روز سئو مسلط باشه و خودش رو با آپديت هاي جديد گوگل تطبيق بده.

گوگل براي رتبه بندي سايت ها سه الگوريتم به نام هاي (الگوريتم پاندا،پنگوئن،مرغ مگس خوار) دارد و در كنار آن ها 200 فاكتور براي رتبه بندي سايت ها در نظر گرفته است كه اگر سئو كار آن ها را رعايت كند سايت براي مدت طولاني در صدر نتايج باقي ميماند.

يكي از مهم ترين اين فاكتور ها لينك هاي داخلي و خارجي سايت ميباشد كه اگر درست انجام شود نتايج خوبي به دنبال دارد كه در ادامه شما را با آن ها آشنا ميكنيم:

لينك هاي داخلي

لينك داخلي نقش سئو در وب سايت شمارا دارد يعني پيوندي از يك صفحه در وب سايت شما به صفحه ديگري در وب سايت شما است. هم كاربران و هم موتورهاي جستجو از پيوندها براي يافتن محتوا در وب سايت شما استفاده مي كنند.

كاربران شما براي پيمايش در سايت شما و يافتن محتوايي كه مي خواهند پيدا كنند از لينك هاي داخلي استفاده مي كنند. موتورهاي جستجو از پيوندها براي پيمايش در سايت شما نيز استفاده مي كنند.

 

نقش سئو در وب سايت

لينك هاي داخلي

لينك هاي خارجي

لينك هاي هستند كه به هر دامنه ديگري به غير از دامنه اي كه پيوند در آن وجود دارد (هدف) اشاره مي كنند. به تعبير مبتدي يعني ، اگر وب سايت ديگري به شما ليمك دهد ، اين يك پيوند خارجي به سايت شما محسوب مي شود. به همين ترتيب ، اگر به وب سايت ديگري پيوند برقرار كنيد ، اين نيز يك پيوند خارجي محسوب مي شود.

 

نقش سئو در وب سايت

لينك خارجي

 

انواع روش هاي سئو

در دنيايي سئو سه سبك وجود دارد كه هر كدام از آن ها مزايا و معايب خود را دارند كه در ادامه شما را با آن ها آشنا ميكنيم:

 

كلاه سفيد(what hat seo)

سئو كلاه سفيد نقطه مقابل كلاه سياه است. يعني محتواي با كيفيت كه به نفع خواننده است ، نه خزنده موتور جستجو ، مهمترين عنصر SEO امروزي است.
اين بهترين راه براي دريافت امتياز توسط موتورهاي جستجو و نحوه رتبه بندي سايت يا وبلاگ شما است. هميشه به ياد داشته باشيد كه محتواي با كيفيت سلطان است!

كلاه خاكستري(Gray hot seo)

.اين همان چيزي است كه نام آن نشان ميدهد اين جايي در وسط سفيد و سياه است و اگر توسط يك حرفه اي استفاده شود،هنوز هم ميتواند موثر باشد

با اين حال به راحتي ميتوان گفت كه اگر صددرصد از كاري كه انجام ميدهيد مطمئن نيستيد و از آن جايي كه ما عمدتا تحت هدايت محتوا هستيم،اتخاذ رويكرد كلاه خاكستري بازي با آتش است، ما اين روش را توصيه نميكنيم.

 كلاه سياه(SEO Black Hat)

در زمان هاي قديم يعني قبل از اين كه الگوريتم هاي گوگل به وجود بيايند اكثر وب سايت ها با استفاده از مقاله هاي كپي شده و بي معني از سايت هاي ديگر گوگل را دور ميزدند و به صدر نتايج مي آمدند.بعضي از آن ها با ايجاد مزرعه توليد محتوا و استخدام صد ها نفر روزانه هزاران محتواي فيك توليد ميكردند.

گوگل هم با ديدن اين وضعيت تصميم گرفت با طراحي الگوريتمي بنام پاندا با اين متخلفان برخورد كند بعد از آمدن پاندا ديگر وب سايتي نتوانست با ايجاد محتواي كپي براي دراز مدت در صدر نتايج به ايستد. و بعد از آمدن سريع به صفحه اول بايد بار خود را مي بست و از نتايج گوگل خداحافظي ميكرد.
نقش سئو در وب سايت

سئو كلاه سياه

الگوريتم پنگوئن

پنگوئن الگوريتم رتبه بندي گوگل است كه براي اولين بار در سال 2012ساخته شد. در آن زمان ، انتشار به روزرساني اثرات زيادي روي بسياري از وب سايت ها داشت. گوگل قصد دارد اين به روزرساني را براي مبارزه با اسپم وب انجام دهد.رعايت كردن آن نقش سئو در وب سايت شما را افزايش ميدهد.

الگوريتم پنگوئن (به انگليسي: Google Penguin) نام الگوريتم شركت گوگل در رتبه‌بندي صفحات است. اين الگوريتم براي اولين بار در ۲۴ آوريل ۲۰۱۲ معرفي شد. اين الگوريتم به مبارزه با سايت‌هايي مي‌پردازد كه با استفاده از تكنيك‌هاي كلاه سياه اقدام به افزايش لينك‌هاي خود مي‌كنند.

به روزرساني پنگوئن عمدتا عليه اسپم وب با هدف بهينه سازي نتايج جستجو براي كاربران است. اين بهبود با محتواي با كيفيت بالاتر باعث بهبود عملكرد فني وب سايت ها شد.

 

الگوريتم مرغ مگس خوار

در گذشته وقتي كلمه را در موتورهاي جستجو سرچ ميكردي ده ها سايت و عكس هاي بي كيفيت به صدر نتايح مي آمدند و ساعت ها پس از جستجو چيز بدربخوري پيدا نميكردي و سردرگم ميشديم.

سياست اين وب سايت ها به گونه اي بود كه با لينك هاي اسپم و كلمات كليدي فله اي به نتايج اول ميرسيدند گوگل هم تصميم گرفت اين الگوريتم هوشمند را طراحي كند تا ديگر كسي نتواند با اين كار ها به صفحه اول بياييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.